شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت با تلاش‌های صورت گرفته خصوصاً در حوزه‌های زیرساخت و فرصت، شاخص دیجیتالی کشور در حال حاضر به 53 صدم رسیده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمال محامدپور در یک نشست خبری با اشاره به اینکه  در سال 83  شاخص دیجیتالی کشور 27 صدم بود گفت: فرصت، زیرساخت و بهره برداری از جمله شاخص‌های فرصت دیجیتالی هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه علی رغم سرمایه گذاری های بسیار مناسبی که در حوزه زیرساخت و فرصت صورت گرفته، ضعف در حوزه بهره برداری موجب شده تا شاخص دیجیتالی کشورمان در حد شایسته ای قرار نداشته باشد.

محامد پور با شاره به اینکه  طی یک ماه آینده پیشنهاد پروژه (RFP) دیتا سنتر (IDC) ملی به شرکت ارتباطات زیرساخت تحویل خواهد شد، اظهار داشت: مطالعات در این پروژه از سال گذشته آغاز شده و طی یک ماه آینده به پایان خواهد رسید .

وی در خصوص برگزاری مناقصه شبکه ملی IP، گفت: نتایج این مناقصه روزهای آینده اعلام می شود و مرکز تحقیقات مخابرات به عنوان ناظر بر اجرای این پروژه ، فعالیت خواهد کرد .

وی افزود: با اجرای این طرح ظرفیت بهره برداری از شبکه فیبرنوری چند برابر می شود و زمینه برای ارائه سرویس ها از سوی سازمان ها بیش از پیش فراهم می .

محامدپور در خصوص دیگر پروژه های در حال اجرای مرکز تحقیقات تصریح کرد: اجرای فاز اول طرح آپا در حوزه امنیت رایانه با همکاری هفت دانشگاه به پایان رسیده و هم اکنون وارد فاز دوم اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه پالایش نیز تحقیقاتی با همکاری دو کنسرسیوم به منظور ایجاد دانش فنی در این زمینه در حال انجام است تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از سوء استفاده از فضای سایبر اندیشیده شود.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص عملکرد مرکز تحقیقات مخابرات ایران خاطرنشان کرد: 79 درصد از مجموع اعتبارات مرکز تحقیقات برون سپاری شده و 21درصد نیز به پروژه های در حال اجرای داخل مرکز اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: 65 درصد از اعتبارات اختصاص داده شده برای پروژه های برون سپاری ، در اختیار بیش از 27 دانشگاه قرار داده شده است.

معاون آموزش پژوهش و امور بین الملل با اشاره به وام های وجوه اداره شده گفت : وزارت ارتباطات در راستای حمایت از بخش خصوصی ،111 میلیارد تومان وام از محل وجوه اداره شده را به تصویب رساند که تا کنون 95 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: 68 درصد از این اعتبارات در اختیار استان ها و مابقی در اختیار متقاضیان استان تهران قرار گرفته است.

کد خبر 81478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز